Thursday 3 May 2012

Block of the month applique

Of is dat block van de maand? Of blok van de maand? Of gewoon BOM? Waar hou ik van? Beetje engels, beetje Nederlands of gewoon hoe het uitkomt?
Ben druk bezig met mijn eigen blok van de maand. Her en der eens rondgekeken en besloot dat ik zelf ook maar een blok van de maand ga ontwerpen. Mijn cursisten zijn het proefkonijn!
Geïnspireerd op Nederlandse huizen en natuurlijk een molen, die mag niet ontbreken. Dus een oer-hollandse BOM.
Het begon met een Limburgs huisje (met dank aan één van mijn cursisten Margriet, zij kwam op het idee), inmiddels op een kladje van alles en nog wat in grote lijnen uitgetekend. En dan begint de lol.

TIP VAN DE MAAND: Hou altijd vast aan je eigen kleurschema's. Voor het vierde blok, My Tulip Garden, was ik leuk in de weer met veel roze applicatiestoffen en dat voelde niet goed! Ik ben niet van de roze, nooit geweest en zal het ook nooit worden.
DUS: als deze blok op de blog komt, beloof me dan één ding: neem het patroon, maar gebruik je eigen kleuren, je eigen keuze stoffen en ga niet uit van de foto!
Voel je happy met wat je maakt zodat je het ook gaat gebruiken en plezier hebt in het maken.

Blok 1 wordt Wintertime in Limburg, blok 2 is nog zoekend naar een provincie, blok 3 heeft nog geen naam en blok 4 is My Tulip Garden.

Wordt vervolgd met foto's van de mislukte en geslaagde BOM's tot nu toe.

No comments:

Post a Comment